In för landning…

Jag har varit på intervju igen. För ett jobb. De känner mig, så det kändes inte så allvarligt, men tillsammans med allt annat som händer just nu har det fått mig att fundera på en massa saker. Vad vill jag? Vad vill och kan jag arbeta med? Vilket jobb passar mig egentligen??? Inget nytt. Jag förstår i alla fall att det här att gå före och visa vägen inte är min grej, ändå har jag så ofta gjort det… Jag pratar om att konsten är det som är viktigt för mig, att jag egentligen vill arbeta med något skapande. Jag säger det vid intervjun. Det känns bra att jag gör det.

Och mannen som dykt upp… Jag skrev om en flört för ett par veckor sedan, men det är inte den, det är något annat. En person jag kände för många år sedan som plötsligt tog kontakt. Jag tyckte om honom då, men jag var tillsammans med en annan. Vi var vänner alla tre, fast mest var de vänner… Nu känns det så självklart. I de steg vi tar finns ett löfte och ett hopp om sann närhet.

Båda de här sakerna ställer till det. Insikten (återigen) om att jag saknar öppenheten och livsglädjen i att vara skapande. Känslan att jag kanske inte alls behöver nöja mig i kärleken. Det är som att jag är på väg att landa, som att hjärtat håller på att andas ut. Det behöver vila mitt hjärta, inte från lycka och glädje, men från att hålla igen. Från att vara till lags. Tänk att jag har varit så dålig på att lyssna till det.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till In för landning…

  1. H skriver:

    Det låter fint och viktigt att låta hjärtat vila på det sätt som du beskriver det. Jag tror att jag också behöver tänka på det.
    Låter spännande med mannen från förr som tagit kontakt.

  2. miranda skriver:

    Ja, det är spännande. Oväntat, men ändå blev jag inte förvånad när han hörde av sig. Jag vågar inte skriva eller säga så mycket om det ännu. Får se hur det blir. Och hur det blir med jobbet. Längtar faktiskt efter lugn och ro nu ett tag.
    Fint att höra från dig igen. Jag blev glad!

Kommentera

